Kedvencek (0) 0 Kedvencek

Kedvenceid listája üres!

Köszönjük! Bevásárlólista áthelyeztük a boltba.

REFLEKTORFÉNYBEN
© Getty Images

Boomerektől a Zoomerekig: pillanatkép a generációkról

Táplálkozás és Egészség

Millenniumi generáció, Boomerek, Zoomerek, X, Y, Z generáció – bizonyára hallottad már ezeket a kifejezéseket, de vajon mit is jelentenek? Cikkünkben általános áttekintést adunk napjaink négy fő generációjáról.

A születési évünknek megfelelő generáció jóval többet jelent pusztán az életkorunknál: az identitásunk egy részét is szükségszerűen meghatározza. A millenniumi generáció például az 1980-as és 1990-es években, az információ korszakában nőtt fel, ami azt jelenti, hogy megszokták a gyors és kényelmes információszerzést. Az X generáció tagjai az 1960-as és 1970-es években nőttek fel, dolgozó szülők mellett (ezt az őket megelőző generációk nem tapasztalhatták meg), ezért rendkívül találékonyak és önállóak lettek, hiszen gyakran hagyták őket otthon egyedül.

Az alábbiakban áttekintjük napjaink négy fő generációját: a Z generációt, a millenniumi generációt, az X generációt és a Boomerek nemzedékét. Az áttekintés során megnézzük a jellemzőiket, egészséggel kapcsolatos igényeiket és azt, hogy mit várnak el az étrend-kiegészítőktől.

Boomerek (1946–1964)


179 millió fő Európában (a 25 év feletti népesség 22%-a)*
Több mint 70%-uk használt étrend-kiegészítőket az elmúlt 12 hónap során.**

Az immár nyugdíjas korba lépő generáció neve onnan ered, hogy tagjai a háború utáni „baby boom” időszakában születtek. Ám szüleiktől eltérően a Boomerek többsége a munkamentes nyugdíjaskor helyett a további munkavégzés mellett teszi le a voksát. Emiatt a Boomerek aktív életmódot élnek, melyben a családi programok mellett jut hely a barátoknak és a munkával kapcsolatos feladatoknak is. Jobban foglalkoztatja őket az egészséges öregedés és energiaszintjük fenntartása, mint a szüleiket foglalkoztatta ebben az életkorban.

Mi foglalkoztatja őket legjobban az egészségükkel kapcsolatban: Az életkorral összefüggő problémák, mint a vérnyomás, az ízületi panaszok, a szem egészsége és a mentális frissességük megőrzése. Ennek a generációnak a tagjai olyan termékeket kedvelnek, mint a Nutrilite™ Double X™ , a Nutrilite™ Omega-3 komplex étrend-kiegészítő vagy a Nutrilite™ Kalcium-Magnézium D-vitamin Plus .

© Getty Images

X generáció (1965–1980)


172 millió fő Európában (a 25 év feletti népesség 21%-a)*
Több mint 70%-uk használt étrend-kiegészítőket az elmúlt 12 hónap során.**

Az X generációt gyakran a „középső gyerekek” generációjának is hívják, mert az idősebb Boomerek és a fiatalabb millenniumi generáció közé szorultak. Ez a generáció volt az első, amely a dolgozó édesanyák korszakában nőtt fel, emiatt gyerekként többször kellett önmagukra hagyatkozniuk , mint a korábbi generációknak. Ennek következtében határozottan önálló és találékony emberekké váltak, akik inkább megjavítják maguknak a dolgaikat, mint hogy segítséget hívnának. Az X generáció szemtanúja volt az étrenddel és testmozgással kapcsolatos hóbortok elterjedésének. Fontos számukra, hogy jól öregedjenek, megőrizzék aktivitásukat, és „tisztán” étkezzenek (vagyis kevesebb szénhidrátot, zsírt és glutént fogyasszanak).

Mi foglalkoztatja őket legjobban az egészségükkel kapcsolatban: Általános problémák, például a hát- és nyakfájás, a fáradtság és az energiahiány. Azokat az étrend-kiegészítőket kedvelik, amelyek segítenek az egészségségük és energiaszintjük megőrzésében, mint például a Nutrilite™ B-vitamin Plus , a Nutrilite™ Szója-, búza- és borsófehérje alapú porkeverék és a Nutrilite™ Balance Within™ .

Millenniumi/Y generáció (1981–1996)


172 millió fő Európában (a 25 év feletti népesség 21%-a)*
Több mint 80%-uk használt étrend-kiegészítőket az elmúlt 12 hónap során.**

A napjaink második legnagyobb generációjának számító millenniumi generáció az internettel együtt nőtt fel. Ők az első olyan, technikai területen jártas nemzedékek egyike, akik úgy lépnek be a munkaerőpiacra, hogy sok idősebb munkatársuknál is jobban ismerik az új technológiákat. A nyugdíjba lépést elodázó Boomerek és a 2008-as globális pénzügyi válság miatt a millenniumi generáció tagjainak nehézséget okoz a karrierjük beindítása. Emiatt a millenniumi generációból sokan egy vagy két munkahely mellett „melléktevékenységet” is végeznek, például árucikkeket adnak el, online képzéseket tartanak, vagy szabadúszó munkákat vállalnak. Ami a vásárlási szokásaikat illeti, a millenniumi generáció tagjai számára fontos a praktikum és megtakarítás. Olyan márkákat keresnek, melyek a legnagyobb kényelmet kínálják a legalacsonyabb költség mellett.

Mi foglalkoztatja őket legjobban az egészségükkel kapcsolatban: Jobban törődnek az általános jóllétükkel és immunitásukkal, így például fontos számukra a stressz, a fáradtság és a kimerültség leküzdése. Nagyon odafigyelnek az egészséges megjelenésre. Az X generációtól és a Boomerektől eltérően lelkesen választják a hatékony, finom és praktikus formátumú termékeket, például a gumitablettákat, a tápanyagokkal dúsított italokat vagy a gyorsan feloldódó porokat.

Kedvenc termékeik közé sorolható a Nutrilite™ Less Stress More Yes, a Nutrilite™ Immuno vagy a Nutrilite™ Be Focused. A millenniumi nők beléptek abba a korba, amikor fontolóra veszik a gyermekvállalást, vagy már éppen édesanyák, ezért igényük lehet a különféle célzott termékekre .

© Getty Images

Z generáció (1997–2012)


138 millió fő Európában (a 25 év feletti népesség 16%-a)*
Több mint 78%-uk használt étrend-kiegészítőket az elmúlt 12 hónap során.**

Cikkünk legfiatalabb szereplői, a Z generáció képviselői (akiket „Zoomereknek” is nevezünk) csak most kezdenek belépni a munkaerőpiacra. Társadalmi és környezetvédelmi ügyekben nagyon aktívak. A millenniumi generációhoz hasonlóan a Z generáció is elképesztően jártas a technológia világában: inkább megjavítják maguknak a laptopjukat, mint hogy elvigyék szervizbe. Faji és etnikai szempontból sokszínűbbek, mint bármely korábbi generáció, és a legjobb úton haladnak afelé, hogy a leginkább tanult nemzedék is legyen belőlük. Emiatt a Z generáció nem szereti, ha túl sok információ éri őket (nem kedvelik az „információdömpinget”). Ehelyett csak arra kíváncsiak, ami igazán fontos.

Mi foglalkoztatja őket legjobban az egészségükkel kapcsolatban: A mentális egészség és az alvásproblémák említhetők az első helyen. Foglalkoztatja őket, milyen hatással van az egészségük és az étrendjük erre a két dologra. Gyorsan ható és általuk is kedvelt formátumú termékekre vágynak (ilyenek például az étrend-kiegészítő gumitabletták).


*Euromonitor International, 2020, bázis = 20 év feletti európai össznépesség
**Ipsos, 2020, 6 európai ország, Törökország és Ausztrália

Sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújtsuk Önnek oldalunkon. A sütik olyan fájlok, amelyeket böngészője tárol, és a legtöbb weboldal alkalmazza ezeket, hogy személyre szabja webes élményét.

Ha tovább használja weboldalunkat a beállítások megváltoztatása nélkül, Ön elfogadja a sütik használatát.

Értem