Kosár (0) 0 Kosár

A Kosár nem tartalmaz tételeket.

Köszönjük! Bevásárlólista áthelyeztük a boltba.

Vásároljon!
REFLEKTORFÉNYBEN
© Shutterstock

Ötletek a képernyőmentes otthoni lazításhoz

Üzleti élet

5 tipp a filmezés helyett a hosszú otthoni hetekre

Mi is jól tudjuk, hogy az otthoni bezártság alatt, amikor nélkülöznünk kell a megszokott szórakozási lehetőségeket és társaságot, az ember könnyen órákra a képernyő előtt ragad. Mindnyájan törekszünk arra, hogy megpróbáljuk korlátozni a gyermekeink által a képernyő előtt töltött időt, ugyanakkor egyes tanulmányok szerint a felnőttek naponta átlagosan 11 órán át néznek valamilyen képernyőt. Ráadásul ez az eredmény a koronavírus előtti időszakban született, amikor a külvilággal történő fő kapcsolattartást még nem a videocset, a közösségi média és a csoportos üzenetküldő alkalmazások jelentették. A túlzott képernyőhasználat a szem kifáradásához, fejfájáshoz, alvászavarokhoz és más egészségügyi problémákhoz vezethet.

Már azzal sokat tehetünk mentális egészségünkért és önbecsülésünk javításáért, ha naponta néhány órára kikapcsoljuk elektronikus eszközeinket, és valamilyen kreatív, fizikai tevékenységgel töltjük el az időt. Íme, néhány jó tanács azoknak, akik szeretnének kimozdulni a kanapéról, és kiszakadni az online filmezés vagy tévénézés világából.

  1. Olvass el egy könyvet - a kényszerű otthonmaradás idejére az olvasás tökéletes lehetőséget kínál arra, hogy átlépj egy másik világba, és belevesd magad egy régóta halogatott könyvbe (vagy meghallgasd hangoskönyv formájában). Foglalj helyet egy kényelmes székben, és vedd a kezedbe valamelyik régi kedvencedet, lapozz fel egy klasszikust vagy haladj végig a magazinok által ajánlott bestsellerek listáján. Ha szeretnéd másokkal is megosztani olvasmányélményeidet, hozz létre egy virtuális könyvklubot a Zoomon családtagjaiddal vagy barátaiddal. Ha pedig szűknek érzed az otthoni könyvtáradat, nézz körül a helyi és nemzetközi ingyenes e-book és hangoskönyv-szolgáltatók kínálatában. Tipp: Ingyenes könyveket találhatsz például a Google Play áruház „Legnépszerűbb ingyenes alkalmazások” pontjában és az Apple Books oldalon.

  2. Sajátíts el valamilyen új dolgot - ideális esetben olyat, amit a saját két kezeddel el tudsz végezni, legyen az festés, zenélés egy hangszeren, sütés vagy kézműves tevékenység; bármi, ami alkalmas a flow állapot elérésére. Csíkszentmihályi Mihály, a pozitív pszichológia atyja „flow állapotnak” nevezte azt az érzést, amikor belefeledkezünk egy tevékenységbe. A Flow - Az áramlat - A tökéletes élmény pszichológiája című könyvében arról ír, hogy a flow „állapotában annyira magával ragad az adott tevékenység, hogy semmiféle más gondolat nem vonja el a figyelmünket.” Ideális a jelenlegi helyzetre!

    Természetesen a gyermekeket is ösztönözheted erre. Ha jól jönne egy könnyű elfoglaltság a kicsiknek, próbáljátok ki a letölthető PDF-ekben szereplő feladatokat. Segíts a gyerekeknek kivágni Perfect Harmony-t, a pillangót , és a pontok összekötésével rajzoljátok meg Bee Bee-t.

  3. Ültess valamit - ha nincs kerted, egy balkonládával vagy szobanövénnyel is feldobhatod otthonodat. A kutatások szerint a növények javítják a levegő minőségét és páratartalmát, csökkentik a stresszt, és fokozzák a hatékonyságot. Ha nem érzed magad tapasztalt kertésznek, válaszd a kevés gondozást igénylő kaktuszféléket. A vitorlavirág sem igényel sok törődést, csak egy kevés fényre, normál hőmérsékletre és nedves talajra van szüksége.

  4. Fejezd be a félbemaradt barkácsmunkákat - javítsd meg végre a csengőt, vagy szereld fel a könyvespolcokat! Itt az ideje, hogy a végére járj azoknak a feladatoknak, amiket akkor szerettél volna elvégezni, ha majd kicsit több időd lesz rá. Ha rendszeresen szoktál barkácsolni, haladj végig a függőben lévő teendőkön, majd élvezd a munkád eredményét – és gyűjtsd be a dicséretet a párodtól. Ha viszont nem vagy járatos a kalapács vagy a kéziszerszámok kezelésében, talán érdemes megvárnod a karantén végét a nagyon ambiciózus munkákkal...

  5. Kezdj bele egy új projektbe - készítsd el végre a régóta tervezett családi fotóalbumot, vagy tegyél rendet Marie Kondo mintájára a ruhásszekrényeidben és a lomos fiókjaidban. Alakítsatok egy családi zenekart. Tanulj egy új nyelvet. Tűzd ki célul, hogy minden nap 20 percet foglalkozol az új projekteddel; meg fogsz lepődni, milyen eredményesen haladsz majd vele.

További tippekért és tanácsokért látogass el az Amway, Együtt, Otthon oldalra.

Sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújtsuk Önnek oldalunkon. A sütik olyan fájlok, amelyeket böngészője tárol, és a legtöbb weboldal alkalmazza ezeket, hogy személyre szabja webes élményét.

Ha tovább használja weboldalunkat a beállítások megváltoztatása nélkül, Ön elfogadja a sütik használatát.

Értem